اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بازگشت محدودیت‌های کرونایی در گنبدکاووس/ اعلام وضعیت هشدار تا پایان تیرماه

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه شرایط این شهرستان در حوزه شیوع بیماری کرونا به وضعیت قرمز رسیده است، گفت: تمامی محدودیت‌های کرونایی در سطح شهرستان مجدد اعمال می‌شود.

بازگشت محدودیت‌های کرونایی در گنبدکاووس/ اعلام وضعیت هشدار تا پایان تیرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی صبح امروز در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه مردم شریف شهرستان ما در دور اول شیوع بیماری کرونا با تمام وجود در کنار دستگاه‌های دولتی به ویژه بهداشت و درمان با این بیماری مبارزه کردند، اظهار کرد: پویش‌های مردمی و سمن‌ها نیز در این مسیر کمک بسیار بزرگی به ما بودند که به طور قطع در سطح استان و کشور نمونه بودند.

وی با بیان اینکه پس از گذر از موج نخست بیماری کرونا در ماه‌های گذشته، در یکی دو هفته اخیر به دلیل عدم تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان مجددا به شرایط سختی برخورد کرده‌ایم، افزود: متاسفانه وضعیت شهرستان در حال حاضر قرمز اعلام شده و تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه سختی‌ها و مشکلات مردم به ویژه کسبه و بازاریان را درک می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با این وجود برای حفظ سلامتی و جان مردم چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌های مجدد در سطح شهرستان نداریم.

کریمی از اعمال محدودیت‌های قبلی از بامداد روز سوم تیرماه خبر داد و گفت: عدم برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها، تعطیلی اماکن مذهبی و حوزه‌های علمیه شیعه و سنی، تعطیلی بازار هفتگی و نماز جمعه و جماعات و تعطیلی میدان دام، تالارها، رستوران، کافه‌ها و کافه باغ‌ها از جمله این محدودیت‌هاست.

وی با اعلام تعطیلی بوستان‌ها و تفرجگاه و تالاب‌ها، همه سالن ورزشی عمومی و خصوصی و مسابقات ورزشی، ادامه داد: تعطیلی بازارچه مرزی، مهدهای کودک، آموزشگاه‌های زبان، آموزشگاه‌های موسیقی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، بازار روس‌ها و ... نیز از جمله محدودیت‌های اعمالی از بامداد روز سه‌شنبه خواهد بود.

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی از این لحظه به بعد ممنوع خواهد بود، تصریح کرد: برگزاری آزمون‌های رانندگی و هر گونه تجمع، همایش و مراسم تجمع برانگیز نیز ممنوع بوده و با متخلفان برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه فرهاد بدیعی رئیس شبکه بهداشت و درمان و عبدالحمید پالیده رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با ابراز نگرانی از وضعیت رو به رشد تعداد بیماران کرونایی در این شهرستان خواستار اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در کنار اعمال محدودیت‌های اسفند سال گذشته و فروردین ماه سال جاری شدند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول